Jak pracujeme

Naším společným přáním je, aby se pohyb stal vaší přirozenou součástí života. Aby pomáhal a dával energii.

Pracujeme s tím, jak funguje tělo. Při pohybu, tréninku.

Ukážeme vám jak rozpoznat čím si pomáháte a co vám naopak může škodit.

Co děláme nejdříve

  • mluvíme o tom, co byste rádi se svým tělem

  • společně zjistíme jak na tom jste

  • najdeme pro vás nejvhodnější formu tréninku

Nebudete na to sami

Trenér je vaše podpora

Jak vznikl klub 5pro

Od mala všichni tři sportujeme. Vystřídali jsme spoustu oblastí a postupně jsme si našli to svoje. V čem je nám dobře. Shodli jsme se na tom, že pohyb a ta práce se sebou je něco, co nám naprosto zásadně pomáhalo  překonávat v životě složitá období. Pohyb je pomocník, když víte jak se sebou pracovat. A to leckdy nejde jinak než cestou pokus omyl. To jsme prožívali všichni. A stále své hranice testujeme a zkoušíme. Jak se sebou pracovat, aby tělo bylo v pohodě, zdravé, výkonné a vypadalo hezky. Měli jsme už dost zkušeností se sebou i klienty já a Tomáš. Lukáše jsme chtěli do party, protože víme, jak pohybem žije a má rád lidi. Základ pro dobrého trenéra. Tak jsme se rozhodli, když se naskytla šance na prostory, že to spolu všichni zkusíme. Že vytvoříme místo, kde se lidé budou cítit dobře a budou mít chuť se sebou pracovat. Podporujeme se navzájem jak nejlépe umíme. A to samé chceme předat našim klientům.

  • Tomáš – tanec, crossfit, posilování, kolo.
  • Helča – tanec, posilování s vlastním tělem, běh, plavání.
  • Lukáš – bojové sporty, gymnastika, posilování, plavání.

Každý trenér má své přednosti

Helena Bartošová

Nejraději mám cvičení s vlastním tělem a balančními pomůckami. Baví mě propojovat tělo a duši, prožitek se cvičením, vnímání pohybu a napojování se na tělo jako na celek. Zakládám si na technice a detailech ve cvičení, které ráda neustále piluji. Balanční pomůcky a terrabandy jsou výborný nástroj jak trénink obohatit a dát tomu ještě jiný rozměr.

helena@5pro.cz
+420-724 768 238

Tomáš Tesař

Výzvy a soutěže, stanovit si cíl a dosáhnout ho. Tak to je moje. Věnuji se soutěži man Physique, tančím hip hop, jezdím na kole a rád zkouším co vše je možné s tělem dělat. Náběr síly a hmoty je to v čem se nejlíp vyznám a rád s tím pracuji.

tomas@5pro.cz
+420-773 050 103

Osobní zkušenosti našich klientů

5 PRO mi vzalo?
4 cm v pase, 3 cm pres zadek, 2 cm stehna.

A co mi dalo cvičení 5pro?
Rovné držení těla, správné zapojení svalů, o kterých jsem ani nevěděla, že je mám.

Helča a Tom jsou úžasný a naše partička na cvičení taky.

Tak to mi dalo a vzalo cvičení 5pro. Jsem ráda, že existuje a konečně správně cvičíme HURÁ.

Jarka
Nikdy jsem nebyla závodní sportovec, ale pohyb mám svým způsobem velmi ráda. Přináší mi odreagování a nové zážitky. Za ta léta jsem toho vyzkoušela spoustu, od skupinových cvičení typu aerobik, přes kruhový trénink s využitím fitness strojů až po badminton a squash atd. Teprve na cvičeních s Helenou jsem tak trochu „zbrzdila“ a začala se věnovat tomu, jak mám cvičit. Zprvu mě to i štvalo, že z cvičení neodcházím zpocená, ale odnáším si hlavu plnou pokynů“dýchejte do břicha, zapojte břicho, hlavně přirozeně…“. Ale postupem času jsem zjistila, že pokud pravidelně cvičím a soustředím se na správné postavení těla, nemám žádné migrény, na které jsem trpěla a užila si s nimi své. Kdo někdy migrénu zažil, ví jaká je to potvora a jak člověka dokáže zcela vyřadit z běžného provozu. Prima je, že si teď správné postavení těla dokážu trochu líp ohlídat i při jiných sportech a dalších činnostech.
Eva Hobzová
Co mně dalo cvičení 5PRO?
– že existuje úplně jiný druh cvičení, než jsme byli doposud zvyklí,
– že dělám něco pro zdraví a ještě navíc s dobrou náladou a s příjemnými lidmi, pod odborným vedením,
– a co je lepší vizitka než to, že cvičení uteče jako voda a nedívám se na hodiny, kdy už to konečně skončí.
Růža Votavová
Na ukázkovou hodinu 5pro jsem šel poté, co jsem sám uznal, že to s fyzičkou jde rapidně dolů, a to navzdory tomu, že pohybu jsem měl poměrně dost, a to včetně domácího posilování. Cvičení doma nemělo požadovaný efekt, nebo – lépe řečeno – nemělo v poměru k vynaloženému času efekt žádný. Člověk sám nějak tak podvědomě cítil, že nárazové cvičení, nadto prováděné podivnou technikou, není to pravé ořechové a bude zřejmě efektivnější poradit se s trenérem. Když jsem uviděl nabídku 5pro, řekl jsem si, že by to mohlo být to, co potřebuji.

Z ukázkové hodiny 5pro jsem odcházel poměrně skeptický, nějak jsem se zdráhal věřit tomu, že by to, co jsem viděl, mohlo přinést výsledky, o kterých Helča tak zaníceně mluvila. Na druhou stranu 5pro zaručovalo určitou pravidelnost, neboť člověk už musel hledat nějaké alespoň trochu hodnověrné výmluvy, proč na trénink nejít. Můj pohled na 5pro se však velice rychle změnil, postupně se začala obtížnost cviků zvyšovat a už to nebyla taková „brnkačka“ jako na začátku. První výsledky jsem zaznamenal po cca 2 až 3 měsících, kdy přestala bolet záda, a kdy snad už došlo i k posunu ve cvičení, neboť se konečně začalo dařit plnit některé Helčiny dříve pro mě nepochopitelné a nesplnitelné požadavky.

Přestože jsem i nadále chodil na 5pro, které jsem doplňoval i o další aktivity, z vývoje jsem byl poněkud zaražen – na jednu stranu se sice fyzička zlepšovala, neskromně si troufnu tvrdit, že i technika provedení jednotlivých cviků a výdrž, na druhou stranu jsem stále přibíral na objemu, a rozhodně se nejednalo o objem svalové hmoty:-).

Ke změně došlo, když jsem začal brát vážněji Helčina mnohokrát opakovaná doporučení ohledně pravidelnosti, stravovacích návyků, rozvržení pohybových aktivit v průběhu týdne a cvičení s Helenou doplnil i o cvičení doma podle Helčou připraveného plánu. Nárůst fyzičky i výdrže byl skokový. Nejen že jsem při cvičení vydržel to, kde jsem dříve „odpadal“, došlo k evidentnímu zlepšení i v ostatních sportech No, a celé to je doprovázeno příznivým průvodním jevem, kdy jsem se zbavil náhlých ataků chutě na sladké a večerního luxování lednice, a kdy jsem během 3 měsíců zhubl (prozatím) 17 kilo, aniž bych o to vlastně usiloval a kvůli tomu měl nějaký speciální jídelníček a nějak se v tomto směru omezoval.

Petr Forejt
Dříve jsem skoro celý pracovní den trávila sezením v kanceláři a ke sportu se dostala až pozdě večer. Pokud jsem se k němu ovšem vůbec „dokopala“. Štvalo mě to. Cítila jsem se unavená a bez energie, navíc jsem nebyla spokojená se svým tělem. Většina mých pokusů chodit pravidelně cvičit však skončila tím, že dostal přednost pracovní úkol, schůzka nebo jsem už prostě neměla sílu něco dělat a sedla si místo toho k televizi. Omlouvala jsem se sama před sebou: „Prostě nemáš čas.“

Potom, co se narodily děti, se to změnilo. Času jsem začala mít ještě méně. Ale moje potřeba vypadnout na chvíli z domu a vyčistit si hlavu od běžných starostí byla větší než kdy předtím. K tomu mi hodně vadila kila navíc, která mi zůstala po porodu. Začala pravidelněji chodit na různá cvičení, do posilovny, plavat, občas jsem si šla i sama zaběhat. Nejhorší vždycky bylo zapomenout na všechny výmluvy, proč zrovna dnes nemůžu jít. Pomáhala mi však zkušenost, že se po sportování budu cítit skvěle, zlepší se moje nálada a budu mít víc energie do všeho ostatního. Pořád jsem však neviděla příliš velké výsledky na svém těle. A to jsem chodila sportovala až 5x týdně. To mi radost z pohybu trochu kazilo. Nakonec jsem pochopila, že asi dělám něco špatně a rozhodla jsem se najít si trenérku. A tak jsme se poznaly s Helenou.

Představovala jsem si, že spolu půjdeme párkrát do posilovny, ona mi vysvětlí jak na kterém stroji cvičit a já budu dál hledat čas a odhodlání tam vyrazit. Helena však navrhl, že mi ukáže cviky, které můžu dělat kdekoliv bez speciálních pomůcek. A navíc budou ještě účinnější než posilování na strojích. Byla jsem dost skeptická, protože všechny moje předchozí pokusy cvičit sama doma nepřinášely velké výsledky. Ale rozhodla jsem se tomu dát šanci. Tak jsem začala cvičit 5PRO.

Ze začátku mi přišlo zvláštní, že nemusím každý cvik opakovat aspoň 15x. Taky se mi zdálo trochu málo cvičit jen 15 až 20 minut. Ale když jsem po několika týdnech začala vidět první výsledky, už jsem v tom lítala. I proto mě cvičení čím dál víc bavilo. Cviky se stále posouvaly na vyšší stupně obtížnosti a Helena mi pravidelně obměňovala můj cvičební plán. Na jaře jsme spolu navíc začaly chodit běhat. Nešlo jen o obyčejné pro někoho nudné běhání. Helena mě naučila kombinovat běh s cvičením venku, střídaly jsme různé terény a délky tras, měnily tempo. Protože nám to čas jinak nedovoloval, vyrážely jsme většinou před 6 hodinou ráno. K tomu bych se sama asi nikdy nedonutila, ale když vás někde čeká parťák, prostě nejde nepřijít.

Setkání s Helenou mi v mnoha ohledech změnilo život. Nejen že jsem až teď po dvou dětech poprvé v životě spokojená se svým tělem. Ale taky jsem úplně změnila svoje pohybové stereotypy, jednoduše chodím, běhám, sedí a třeba i krájím cibuli naprosto jinak něž dřív.

Jana Beránková
Jmenuji se Jana, je mi 28 let. S Helenou jsem se seznámila na cvičení 5PRO, kam jsem zamířila částečně ze zvědavosti a částečně s nadějí, že bude něco jinak. Sportovat jsem začala ve 22 letech, kdy jsem zjistila, že pohyb nebytně potřebuji k životu. Ať už z důvodu „upuštění“ přebytečné energie nebo proto, abych dělala něco sama pro sebe. A k tomu abych měla výsledky, které jsou (až dnes) viditelné.

Ke sportu jsem si našla cestu později, nicméně jsem se do něho pustila s o to větší – sobě známou vervou – na 150%. Cvičila jsem nárazově jeden týden pětkrát až šestkrát, další týden pak z důvodu nedostatku energie zase sotva dvakrát. Plavání, běh, spinning, posilovna, kolo, in-line brusle… Nic mi nebylo cizí. Občas jsem ráda zašla vyzkoušet něco jiného, ale po měsíci to zase opustila s tím, že cvičení mi je k ničemu. Nemám takové výsledky, jaké bych si představovala. A stejně si cvičení nejlépe „naordinuji“ sama.

Do toho jsem se snažila „zdravě“ jíst. Vyhledávala jsem spoustu informací na internetu a v diskuzích. Co kdy jíst, co naopak ne. Zkoušela jsem různé diety. Výsledek byl takový, že jsem ze stravy téměř vyřadila sacharidy, jedla jsem dvakrát až třikrát za den a večer mi dělal společnost hlad „vlčák“, díky kterému jsem byla schopná sníst vše, co jsem doma našla. S pocitem přeplněného žaludku a výčitek, že jsem zase udělala to, co nemám, jsem si pak šla lehnout. V tomto kruhu jsem bloudila od doby, co jsem začala sportovat a přála si vážit o 10 kg méně…
Pak jsem na cvičení 5PRO potkala Helenu. Protože výsledek nebyl takový, jaký si přála, začala jsem se s ní s individuálním tréninkem.

Helena mi změnila život, jinak to nemohu napsat. Byl to první člověk, který mi na rovinu dokázal říct, že ve cvičení ani stravě nemám řád a věci, které si myslím, že dělám dobře, tak nejsou a mému tělu spíš ubližují. Začala se mnou pomalými a nenásilnými krůčky přetvářet vše, co jsem si sama špatně „naordinovala“. Výčet všech věcí, které se v mém životě změnily, tady nemohu uvést všechny, tak aspoň pár těch pro mě nejdůležitějších.

Začala jsem pravidelně jíst. Dnes jím nejméně dvakrát tolik, co jsem jedla předtím, ale nepřibrala jsem, zbavila jsem se nervozity a pocitu provinilosti a hladové večerní „nájezdy“zmizely. Všechna doporučení, která jsem od Heleny dostala, byla z běžně dostupných potravin, neobsahovaly žádné „speciální“ produkty. Začala jsem pravidelně třikrát týdně cvičit, s Helenou se pomalu zbavuji špatných stereotypních cvičebních návyků. Dnes mám vyváženou pohybovou aktivitu a už se mi nestává, že bych nemohla jít cvičit, protože nemám energii. Naopak mě cvičení nabíjí, protože ho dělám z pocitu, že mě baví, protože je velmi pestré, má výsledky a vím, že díky tomu mě nikdy neomrzí.

Kolik jsem zhubla? Nic. Vážím stejně jako při setkání s Helenou. Dnes vím, že vzhled není o počtu kil, ale o vizuálním pohledu a konfekční velikosti oblečení. Z velikosti 40 mám 36-38, snížil se mi podíl tuku v těle a naopak zvýšil podíl svalové hmoty. A hlavně tvar mojí postavy změnil tak, že mi ostatní tipují o 5 až 8kg méně než skutečně vážím.

S Helenou se scházím dál, protože díky tomu, jak jsem se svým tělem zacházela několik let, je pro mě vše běh na dlouhou trať a vše jde pomalu a pozvolna. Jsem šťastná, že to jde a že jsem včas zjistila, začala na tom pracovat, jediné, čeho budu litovat je, že naše cesty s Helenou nesvedl osud již dřív. Život je výzva, nemyslíte?

Jana S. z Berouna