TRX, bosu, zumba, joga, pilates, insanity, spinning, alpinning, heat, nordic walking, flow in, porte bras, bodypumping, bodybalance, flirtdance, pooldance, aerobic, aquaerobic (šetrný ke kloubům, ale my ve vodě nežijeme), powerplate, vibroplate (pokus o něco jako powerplate)

To je směrů kam se vydat, co je na co kdo ví, ale co, chvíli frčí zumba, (zhubnete na s velikost :)) všichni chodí na zumbu, pak se řekne, že je potřeba střed těla, tak hurá na pilates, bosu, trx- protože tam se ten střed zapojí sám :). Tohle jsou často klamavé upoutávky, které matou klienty a mají za úkol nalákat co největší počet lidí.

Výše zmíněné směry jsem zkoušela, byla v nich školená, něco jsem si i vyzkoušela sama školit. Co jsem nevyzkoušela, tak jsem vyzpovídala lidi, kteří tam chodí pravidelně, co to s nimi dělá, jak se cítí, co výsledky, proč to dělají atd..

Při skupinových hodinách ty výsledky nebyly takové jak slibují. Proč? Hodně lidí a jeden instruktor – většinou není šance opravit cvičící lidi, aby to dělali správně. Míchání začátečníků a pokročilých je asi ta největší chyba skupinových lekcí. Postavit tréninkovou hodinu tak, aby si zacvičil kvalitně začátečník i pokročilý, je nadlidský úkol. Prostě to nejde. To mě vždy štvalo, copak lidi chtějí tohle? Vždycky jsem byla přesvědčená, že lidé hlavně touží po výsledcích. Já to tak mám a moji klienti také.

Několikrát jsem s kolegy trenéry vedla diskuzi na tohle téma a vždy mi říkali, že jinak se to dělat nedá. Vlastně říkali, že takhle se to prostě dělá a zkoušet nové směry je moc náročné. Piplačka :)) Já byla přesvědčená, že se to dá, jen je potřeba začít od začátku. Učit lidi dýchat, umět ovládat vědomě své svaly, tak aby to přinášelo výsledky – jak zdravotní (úleva od bolení zad), tak vizuelní (tvar a pevnost postavy). Ono jde vše ruku v ruce. Trenéři mě přesvědčovali, že tohle nikoho bavit nebude. Znamenalo by to totiž začít třeba jen s 5 cviky a lidé mají rádi, když to odsejpá. No jo ono to sice odsejpá, ale k ničemu to většinou nevede.

Tak se zrodila myšlenka 5PRO kurzů. A ano začíná se pouze s 5 cviky. :) Postupně se ztěžují a přidávají další. Ovšem s ohledem na zvládnutí základů.Začínáme úplně od začátku s každým a postupně se klienti učí stále více ovládat své tělo.Po třech letech zkušeností s kurzy 5pro už můžu říct, že to rozhodnutí „piplat“ se s tím, se hodně vyplatilo. Lidem mizí bolesti zad, ve sportech používajíé tělo jinak, zdravěji, získávají pevnost postavy a jistotu v pohybu. A i když se začíná pomalu a důraz je na detailech, lidi to baví. Vidí v tom smysl, protože se neustále mohou posouvat. Jak cviky postupně ztěžujeme a přidáváme další, je to vlastně stále nové. Vždy ale dáváme důraz na to, aby to klienti zvládli. Jsou často překvapeni, jak roste síla, zpevní se tělo a vnímavost pohybů i sebe jako celku se zvýší.

Proč se musíme hýbat – všichni víme. Dnešní doba, sezení, bolesti zad atd.. Přece jen je tělo zrozené k pohybu

Není jedno jak začneme a není jedno s kým začneme – pevný základ je základ.

Ať už děláte jakýkoliv sport, nebo pohyb, je potřeba znát a umět ovládat své tělo.Když chceme hubnout, nabírat svaly, tvarovat, zpevňovat nebo ulevit bolestem, vždy je potřeba začít tím, že zjistíme jak na tom aktuálně jsme.

V tom umí pomoci osobní trenér

Osobní tréninky – osobní trenéři – co má vědět osobní trenér

  • Zjistit v jakém stavu se momentálně klient nachází – fyzička, síla, pružnost, koordinace, balanc
  • Co kdy dělal za sporty, jakému pohybu se chce věnovat
  • V jaké pozici je nejčastěji (sezení, stání – jaké má zaměstnání)
  • Jaké má potíže – (bolesti zad, hlavy, atd..)
  • Režim pracovní a režim ve volnu ( i co se týká stravování)
  • Časové možnosti na pohyb
  • Klientovi cíle a přání
  • Nastavení postupnosti v tréninku, vědět a dát možnosti, když se vypadne z rytmu
  • Umět přizpůsobovat trénink běžnému životu klienta